To person overview
  • University Management

Prof. Dr. Markus Breuer

Vice President | Country Ambassador Russian Federation
Room: LGS 6, OG 2, 201
E-Mail:
Fax: +49 (0)6221-6799-103
Phone: +49 (0)6221-6799-106

About me
About me

August 2020 - Present
Vice President SRH University Heidelberg

April 2014 - Present
Professor, School of Business, SRH University Heidelberg

October 2012 - January 2014
Master Degree in International Taxation, University of Hamburg

April 2011 - March 2014
Employee at KPMG AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft (Hamburg Branch), Global Transfer Pricing Services

March 2011
Ph.D. at Friedrich-Schiller-University Jena

May 2007 - March 2011
Research Associate, Chair for Sport Economics and Health Economics, Friedrich-Schiller-University Jena

October 2004 - April 2007
Diplom in Economics (equivalent to M.Sc.), Chemnitz University of Technology

November 2001 - May 2004
B.A. in Business Administration, Welfenakademie Braunschweig

Excerpt
I have contributed to these publications


Books and brochures

  • Breuer, M. (2011). E-Sport - eine Markt- und ordnungsökonomische Analyse. Boizenburg: vwh.
  • Breuer, M. (Hrsg.) (2012). E-Sport – Perspektiven aus Wissenschaft und Wirtschaft. Glückstadt: vwh.
  • Breuer, M. (2014). Anwendungsmöglichkeiten ökonomischer Modelle im Rahmen der Profit Split Methode. Hamburg: Grüne Hefte des IIFS, Nr. 191.
  • Daumann, F., Barth, M., & Breuer, M. (2017). Erfolg im Sport planen. Methoden und Prozesse der Planung im Sport. Konstanz/München: UTB.
  • Breuer, M., Druker, K., Grotz, M. (Hrsg.) (2018). Internationalisierung im Profisport. Döhlau: Sciamus Sport und Management.
  • Breuer, M., Forrest, D. (Hrsg.) (2018). The Palgrave Handbook on the Economics of Manipulation in Sport. Cham: Palgrave.
  • Litvin, A., Breuer, M., Daumann, F. (Hrsg.) (2018). Sport, Staat und Politik. Perspektiven aus der Russischen Föderation und Deutschland. Göttingen: Cuvillier.
  • Breuer, M., Görlich, D. (Hrsg.) (2020). eSport. Status quo und Entwicklungspotentiale. Wiesbaden: Springer.
  • Daumann, F., Breuer, M., Berger, T. (Hrsg.) (2020) Sciamus Sport und Management – Sonderausgabe zur 23. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. Döhlau: Sciamus.


Peer-Review

  • Daumann, F., & Breuer, M. (2008). Zur Neuordnung des Lotteriemarktes in Deutschland. ORDO Jahrbuch, Vol. 59, Issue: 1, 287-312.
  • Breuer, M., & Römmelt, B. (2009). Ticket Demand Depending on the Number of Local Clubs. International Advances in Economic Research, Vol. 15, Issue: 2, 265-266.
  • Breuer, M., & Neuling, M. (2010). Innovationen in der Sportartikelbranche - die Diffusion des Carving-Skis. Sciamus Sport und Management, Vol. 1, Issue: 1, 1-7.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2010). Das professionelle Boxen aus ökonomischer Sicht. Sciamus Sport und Management, Vol. 60, Issue: 3, 39-47.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2010). Der Bestattungsmarkt in Deutschland. Jahrbuch für Wirtschaftswissenschaften, Vol. 60, Issue: 3, 227-253.
  • Breuer, M., Daumann, F., & Kisser, B. (2011). Stadionneubauten - Fluch oder Segen für den sportlichen Erfolg? Sciamus Sport und Management, Vol. 2, Issue: 4, 23-30.
  • Breuer, M. (2015). Der Markt für Spielervermittler. Sciamus Sport und Management, Vol. 6, Issue: 1, 15-27.
  • Heidecke, B., Breuer, M., & Teller, M. (2016). The CUP Method and Statistical Methods. International Transfer Pricing Journal, Vol. 23, Issue: 2.
  • Neugebauer, P., & Breuer, M. (2018). Steuerliche Aspekte bei der Internationalisierung von Profisportclubs. Sciamus Sport und Management, Vol. 9, Issue: 1, 108-117.
  • Breuer, M., Druker, K., & Grotz, M. (2018). Internationalisierung im Sport - ein Weg ohne Wiederkehr? Sciamus Sport und Management, Vol. 9, Issue: 1, 1-4.


Non Peer-Review

  • Breuer, M. (2008). Golden Goal im Co-Branding? Von Toren und Prozenten. Die Bank, Vol. 2, S. 36-40.
  • Daumann, F., Hess, M., & Breuer, M. (2009). Entwickeln sich Snowparks vom Differenzierungsmerkmal zur Grundausstattung. Mountain Manager, Vol. 40, Issue: 2, S. 26-27.
  • Breuer, M., & Rupprecht, M. (2009). Muss die Null stehen oder wird auf Sieg gespielt? Die Bank, Vol. 3, S. 66-70.
  • Breuer, M. (2009). Zur Förderungswürdigkeit des E-Sports. Medien + Erziehung, Vol. 53, Issue: 3, 58-64.
  • Daumann, F., & Breuer, M. (2010). Lotto in Deutschland - Zur Neuordnung des Spiels mit dem Glück. Wirtschaftswissenschaftliches Studium WiSt, Vol. 39, Issue: 3, 134-139.
  • Daumann, F., & Breuer, M. (2011). Ökonomische Analyse des Bestattungsmarktes. Wirtschaftswissenschaftliches Studium WiSt, Vol. 40, Issue: 10, 525-530.
  • Rebeggiani, L., & Breuer, M. (2017). Neue Ordnung, neues Glück? Ordnungs- und fiskalpolitische Aspekte des deutschen Sportwettenmarkts. Wirtschaftsdienst, Vol. 97, Issue: 9, 655-663.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2018). Das optimale Anstrengungsniveau in symmetrischen und asymmetrischen Winner-Takes-All-Wettbewerben. Wirtschaftswissenschaftliches Studium WiSt, Vol. 47, Issue: 6, 46-49.


Book chapters

  • Daumann, F., Langer, M., & Breuer, M. (2008). Planung im Sport. In G. Nufer, & A. Bühler, Management und Marketing im Sport (S. 113-143). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Breuer, M. (2009). Sportberichterstattung in den neuen Medien - dargestellt am Beispiel des eSports. In H.-D. Horch, C. Breuer, G. Hovemann, S. Kaiser, & S. Walzel, Sport, Medien, Kommunikation (S. 15-34). Köln: Deutsche Sporthochschule Köln / Institut für Sportökonomie und Sportmanagement.
  • Breuer, M. (2009). Public Goods and the Fight Against Poverty: The Case of the World Bank. In D. Duffy, & E. Shinnick, Public Goods, Public Policy and Taxation. A European Perspective (S. 37-56). Berlin: LIT Verlag.
  • Breuer, M. (2010). Förderungswürdigkeit und -möglichkeiten des elektronischen Sports. In U. Dittler, & M. Hoyer, Zwischen Kompetenzerwerb und Mediensucht. Kinder und Jugendliche in digitalen Erlebniswelten (S. 147-164). München: Kopaed.
  • Daumann, F., Langer, M., & Breuer, M. (2010). Planung im Sport. In G. Nufer, & A. Bühler, Management im Sport (2. Auflage, S. 147-154). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Breuer, M. (2010): Strukturen und Wettkampsysteme im eSport, Jenaer Beiträge zum Sport, Vol. 15, S. 5–7.
  • Daumann, F., & Breuer, M. (2011). The role of information in professional football and the German football betting market. In W. Andreff, Contemporary Issues in Sports Economics: Participation and Professional Team Sports (S. 93-113). Cheltenham/Northamption: Edward Elgar Publishing Ltd.
  • Enders, E., & Breuer, M. (2011). Reaktion auf optische Reize bei unterschiedlichen Computerspielumfängen. In T. Heinen, A. Milek, T. Hohmann, & M. Raab, Embodiment: Wahrnehmung - Kognition - Handlung (S. 262-263). Köln: Hundt Druck.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2011). eSport – von digitalen Medien zum digitalen Sport? In M.-P. Büch, W. Maenning, & H.-J. Schulke, Internationale Sportevents im Umbruch? : Instrumentalisierung, Digitalisierung, Trivialisierung (S. 184-196). Aachen: Meyer & Meyer.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2011). Die Top-5-Ligen - zwischen sportlichem Auf- und Abstieg. In E. Emrich, C. Pierdzoich, & M.-P. Büch, Europäische Sportmodelle - Gemeinsamkeiten und Differenzen in international vergleichender Perspektive (S. 197-216). Schorndorf: Hofmann Verlag.
  • Daumann, F., & Breuer, M. (2011). Finanzinvestoren und ihr Einfluss auf den Sport. Zur Notwendigkeit der Regulierung professioneller Ligen. In G. Rüter, P. Da-Cruz, & P. Schwegel, Gesundheitsökonomie und Wirtschaftspolitik (S. 174-187). Stuttgart: Lucius&Lucius.
  • Breuer, M. (2012). Einleitung: Ein multidisziplinärer Blick auf den elektronischen Sport. In M. Breuer, E-Sport - Perspektiven aus Wissenschaft und Wirtschaft (S. 7-10). Glückstadt: vwh.
  • Breuer, M. (2012). Der E-Sport – ein drittes Modell des professionellen Sports? In M. Breuer, E-Sport - Perspektiven aus Wissenschaft und Wirtschaft (S. 91-116). Glückstadt: vwh.
  • Enders, E., & Breuer, M. (2012). Koordinative Kompetenzen durch digitales Spielen. In G. Csanyi, F. Reichl, & A. Steiner, Digitale Medien. Werkezuge für exzellente Forschung und Lehre (S. 301-303). Münster: Waxmann Verlag.
  • Breuer, M. (2014). The Award of the FIFA World Cup - Incentives for Corruption in Multiple Principal-Agent Relationships. Book of Abstracts - EASM 2014, Social and Commercial Impact of Sport (S. 47-48). Coventry.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2015). 25 Jahre Deutsche Einheit im Profifußball? Book of Abstracts - 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. Sport im Spannungsfeld unterschiedlicher Sektoren (S. 7-8). Leipzig.
  • Rebbegiani, L., & Breuer, M. (2015). Neue Ordnung, neues Glück? Ordnungspolitische und fiskalische Aspekte des deutschen Sportwettenmarktes. Book of Abstracts - 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. Sport im Spannungsfeld unterschiedlicher Sektoren (S. 5-6). Leipzig.
  • Breuer, M., & Kaiser, S. (2015). Korruption bei der Vergabe der FIFA Fußball-Weltmeisterschaft im Spiegel der medialen Berichtserstattung 2010 bis 2014. Book of Abstracts - 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. Sport im Spannungsfeld unterschiedlicher Sektoren (S. 51-52). Leipzig.
  • Breuer, M., & Kolomietz, O. (2015). The Optimal Effort of Athletes in Symmetric and Asymmetric Winner Takes All-Contests. In E. Bykov, Problemy fizkul'turnogo obrazovanija: soderzhanie, napravlennost', metodika, organi-zacija (S. 3-11). Tscheljabinsk: Ural'skaja Akademija.
  • Hahn, A., & Breuer, M. (2016). The Use of Online Platforms in the Fight against Black Market Sale of Football Tickets - Empirical Evidence from Germany. In Zoudji, Bachir, Khacharem, & Aimen, Book of abstracts (S. 72-73). Valenciennes: Image, Multimedia & New Technologies.
  • Breuer, M., & Schleicher, M. (2016). Lebensläufe im Sportmanagementarbeitsmarkt – eine exemplarische Untersuchung im deutschen Profifußball. Book of Abstracts -  20. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie (S. 25-27). Tübingen.
  • Breuer, M., & Schleicher, M. (2016). Professional careers in the sports management labor market – empirical results from the German Bundesliga. In J. Nowak, Book of Abstracts - Memories and identities in sport management in Europe (S. 126-127). Warschau.
  • Breuer, M. (2016). Public Promotion of Sport - Pros and Cons from an Economic Perspective. In A. e. Barska, Book of Abstracts - The II International Scientific Conference "The State and the Economy - Contemporary Challenges" (S. 19). Zielona Gora.
  • Kaiser, S., & Breuer, M. (2016). Defining sports marketing. In S. Chadwick, N. Chanavat, & M. Desbordes, Routledge Handbook of Sport Marketing (S. 3-12). Oxon/New York: Routledge.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2016). Manipulation im Sport. In C. Deutscher, G. Hovemann, T. Pawlowski, & L. Thieme, Handbuch Sportökonomie (S. 197-215). Schorndorf: Hofmann.
  • Breuer, M., & Kaiser, S. (2017). Match Fixing and Manipulation in Sport. In N. Schulenkorf, & S. Frawley, Critical Issues in Global Sport Management (S. 64-76). London/New York: Routledge.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2017). 25 Jahre Deutsche Einheit im Profifußball – eine indikative sportökonomische Untersuchung des gesamtdeutschen Profifußballs seit 1990. In G. Hovemann, & J. Lammert, Sport im Spannungsfeld unterschiedlicher Sektoren (S. 27-42). Schorndorf: Hofmann-Verlag.
  • Hahn, A., Breuer, M., & Kaiser, S. (2017). The Use of Online Platforms in the Fight against Black Market Sales of Football Tickets – Empirical Evidence from Germany. In T. Becker, P. Schneckenleitner, W. Reitberger, & A. Brunner-Sperdin, Conference Proceedings Trends in Business Communication 2016 (S. 11-20). Wiesbaden.
  • Breuer, M. (2017). E-Sport – Role Model for Traditional Sports or Just another Hype? In J. E. Förster, Sport Events 4.0. The Virtual Reality of Sports (S. 11). Hamburg.
  • Becker, M., Breuer, M., & Kaier-Jovy, S. (2018). Fußballclubs im Spannungsfeld zwischen gesellschaftlicher Verantwortung und fortschreitender Internationalisierung. In G. Nowak, (Regional-) Entwicklung des Sports (S. 63-74). Schorndorf.
  • Römmelt, B., & Breuer, M. (2018). Leadership Kulturen in Sportorganisationen. In G. Nowak, (Regional-) Entwicklung des Sports (S. 87-98). Schorndorf.
  • Breuer, M., & Kaiser-Jovy, S. (2018). Werbung kommerzieller Sportvereine. In A. Bagusat, & A.-C. Schlangenotto, Customer Relationship Management in Sportvereinen (S. 185-198). Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Breuer, M. (2018). Multi-club Ownerships. In M. Breuer, & D. Forrest, The Palgrave Handbook on the Economics of Manipulation in Sport (S. 115-134). Cham: Palgrave.
  • Breuer, M., & Forrest, D. (2018). Introduction. In M. Breuer, & D. Forrest, The Palgrave Handbook on the Economics of Manipulation in Sport (S. Cham). Cham: Palgrave.
  • Forrest, D., & Breuer, M. (2018). Reflections. In M. Breuer, & D. Forrest, The Palgrave Handbook on the Economics of Manipulation in Sport (S. 315-335). Cham: Palgrave.
  • Breuer, M., & Görlich, D. (2018). Gaming und E-Sport - Markt und Inszenierung des digitalen Sports. In T. Horky, H.-J. Stiehler, & T. Schierl, Die Digitalisierung des Sports in den Medien (S. 275-293). Köln: Herbert von Halem Verlag.
  • Schwind, J., & Breuer, M. (2018). Sponsoring als Finanzierungsquelle im Sport. In A. Litvin, M. Breuer, & F. Daumann, Sport, Staat und Politik. Perspektiven aus der Russischen Föderation und Deutschland (S. 23-35). Göttingen: Cuvillier Verlag.
  • Breuer, M. (2018). Die Auswirkungen auf Sportgroßveranstaltungen und deren Messung. In A. Litvin, M. Breuer, & F. Daumann, Sport, Staat und Politik. Perspektiven aus der Russischen Föderation und Deutschland (S. 85-96). Göttingen: Cuvillier Verlag.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2018). Führung und Steuerung von Sportorganisationen. In A. Güllich, & M. Krüger, Sport in Kultur und Gesellschaft (S. 1-18). Berlin/Heidelberg: Springer.
  • Breuer, M. (2019). Strategisches Marketing von Sport und durch Sport. In G. Nowak, Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts. Wesentliche Aspekte des Sportmanagements aus Expertensicht (S. 51-66). Wiesbaden: Springer.
  • Breuer, M. (2019). E-Sport. In T. Bezold, L. Thieme, G. Trosien, & R. Wadsack, Handwörterbuch des Sportmanagements (S. 109-117). Berlin et al.: Peter Lang.
  • Breuer, M. (2019). E-Sport – Markt, Strukturen und Chancen für Sportvereine. In R. Wadsack & G. Wach, Digitale Disruption und Sportmanagement (S.287-308). Berlin. Peter Lang.
  • Grotz, M., & Breuer, M. (2019). Die Rezeption von E-Sport in den deutschen Medien – eine indikative Untersuchung. 23. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie (S. 34-36). Jena: Book of Abstracts.
  • Breuer, M., & Fadl, B. (2020). Traditional Sports vs. Esports – A Property Rights Theory Based Market Analysis. BoA EASM Virtual Conference 2020, (S. 128-130).
  • Breuer, M., & Görlich, D. (2020). Elektronischer Sport - Vergangenheit, Entwicklung und aktuelle Herausforderungen. In M. Breuer, & D. Görlich, eSport: Status Quo und Entwicklungspotenziale (S. 1-20). Heidelberg: Springer.
  • Grotz, M., & Breuer, M. (2020). Die Rezeption des eSports in den Medien. In M. Breuer, & D. Görlich, eSport: Status quo und Entwicklungspotenziale (S. 123-142). Heidelberg: Springer.
  • Breuer, M., & Daumann, F. (2020). Die Ökonomie des E-Sports. In A. Hoffmann, Das Phänomen E-Sport (S. 186-211). Aachen: Meyer & Meyer.
  • Breuer, M., & Görlich, D. (2020). E-Sport. In O. Zimmermann, & F. Falk, Handbuch Gameskultur (S. 165-170). Berlin: Deutscher Kulturrat.


Reviews

  • Breuer, M. (2008). Sozialer Umbruch: Zwischen neuen Werten und der demographischen Entwicklung - Anmerkungen zu Rolf Kramers Buch "Gesellschaft im Wandel". ORDO Jahrbuch, Vol. 59, S. 504-505.
  • Breuer, M. (2009). Zum Andenken an den unbekannten Dritten der Freiburger Schule: Bemerkungen zur Gedenkschrift für Hans Großmann-Doerth. ORDO Jahrbuch, Vol. 60, S. 536-539.
  • Breuer, M. (2011). Der akademische Lehrer Hayeks – Bemerkungen zur ökonomischen Argumentationswissenschaft Ludwig von Mises’. ORDO Jahrbuch, Vol. 62, S. 562-566.
  • Breuer, M. (2014). Jugendgefährdung im Informationszeitalter – Wie kann und muss der Staat die Jugend schützen? Anmerkungen zum Tagungsband „Jugendmedienschutz im Informationszeitalter“. ORDO Jahrbuch, Vol. 65, S. 448-451.
  • Breuer, M. (2014). Einführung nicht nur in die Sportsoziologie. Sportwissenschaft, Vol. 45, Issue: 1, S. 40-41.


Electronic media

  • Breuer, M., & Gehri, J. (2014). Steuervermeidung oder kaufmännische Gestaltungsfreiheit? Die Anwendungsmöglichkeiten des Five-Forces-Modells nach Porter in der Steuerstrategie. Deloitte Tax News, Oktober.
  • Breuer, M., Heidecke, B., & Teller, M. (2015). Unterschied verboten? – Statistische Methoden bei der Anwendung der Preisvergleichsmethode. Deloitte Tax News, Januar.
  • Breuer, M., & Gehri, J. (2015). Die paritätische Gewinnaufteilung beim Profit Split – Gewohnheitsrecht oder theoretisch fundierte Vorgehensweise? Deloitte Tax News, April.


Conference papers and lectures

  • Breuer, M. (2007). Public Goods and the Fight Against Poverty: The Case of the World Bank. INFER Workshop on Public Economics and the Privision of Global Public Goods. September 20-21. Galway/Ireland.
  • Breuer, M. (2008). Public Lotteries and the Promotion of Sport in Germany. Annual Conference of the European Public Choice Conference. March 27-30. Jena/Germany.
  • Breuer, M. (2008). The demand for football tickets depending on the number of clubs in a city. 10th INFER Annual Conference. September 19-21. Evora/Portugal.
  • Breuer, M. (2008). Sport in den neuen Medien – dargestellt am Beispiel des eSports. 6. Deutscher Sportökonomie Kongress. November 19-21. Cologne/Germany.
  • Breuer, M. (2009). The demand for football tickets depending on the number of clubs in a city. INFER Workshop on Regional Economic Performance and the Role of Institutions. March 12-13. Aachen/Germany.
  • Breuer, M. (2009). The role of information in professional football and the German betting market. 11th INFER Annual Conference. September 4-6. Stirling/UK.
  • Breuer, M. (2009). The role of information in professional football and the German betting market. 1st European Conference in Sports Economics. September 14-15. Paris/France
  • Breuer, M. (2009). Zur Förderungswürdigkeit des eSports. Jenaer Doktoranden-Kolloquium. October 26. Jena/Germany.
  • Breuer, M. (2009). Korruption bei der Vergabe der Olympischen Spiele? Thüringentag für Philosophie 2009: Korruption – Moralische Verdorbenheit oder Ergebnis falscher Strukturen? November 20-21. Jena/Germany.
  • Breuer, M. (2010). The Award of the Olympic Games – Incentives for Corruption in a Multiple Principal-Agent Relationship. Annual Conference of the European Public Choice Conference. April 8-11. Izmir/Turkey.
  • Breuer, M. (2010). Die Top-5-Ligen – zwischen sportlichem Auf- und Abstieg. 14. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. May 6-8. Saarbrücken/Germany.
  • Breuer, M. (2010). eSport – digitale Medien, digitaler Sport? 10. Internationales Hamburg Symposium Sport, Ökonomie und Medien. July 16-17. Hamburg/Germany.
  • Breuer, M. (2010). Promotion and relegation in the big-five leagues: Trends towards a ‘1.5th division’. 2nd European Conference in Sports Economics. October 5-6. Cologne/Germany.
  • Breuer, M. (2010). Multi Club Ownerships – eine Gefahr für die Integrität des Sports? 2. Jenaer Doktoranden-Kolloquium. November 2. Jena/Germany.
  • Breuer, M. (2014). Multi Club Ownership-Situations in Professional Sport Leagues. 6th European Conference in Sports Economics. September 3-5. Antwerp/Belgium.
  • Breuer, M. (2014). The Award of the FIFA World Cup - Incentives for Corruption in Multiple Principal-Agent Relationships. 22nd EASM Conference, September 9-12. Coventry/UK.
  • Breuer, M. (2014). Awarding the FIFA World Cup – Incentives for Corruption in a Multiple Principal-Agent Relationship. 20th Conference for the Sport Management Association of Australia and New Zealand. November 26-28. Melbourne/Australia.
  • Breuer, M. (2015). 25 Jahre Deutsche Einheit im Profifußball? 19. Jahrestagung des         Arbeitskreises Sportökonomie. April 24-25. Leipzig/Germany.
  • Breuer, M. (2015). Neue Ordnung, neues Glück? Ordnungspolitische und fiskalische Aspekte des deutschen Sportwettenmarktes. 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. April 24-25. Leipzig/Germany.
  • Breuer, M. (2015). Korruption bei der Vergabe der FIFA Fußball-Weltmeisterschaft im Spiegel der medialen Berichterstattung 2010 bis 2014. 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. April 24-25. Leipzig/Germany.
  • Breuer, M. (2015). Financial Fair Play and the Calculation of Arm’s Length Prices. 7th European Conference in Sports Economics. August 27-28. Zurich/Switzerland.
  • Breuer, M. (2015). SportStift – Experiences from a Sport Management Graduates Start-up in Germany. 8th International Symposium of New Technologies in Sport. October 9-11. Sarajevo/Bosnia and Hercegovina.
  • Breuer, M. (2016). The Use of Online Platforms in the Fight against Black Market Sale of Football Tickets – Empirical Evidence from Germany. International Congress Sciences and Football – Image, Multimedia & New Technologies. March 1-4. Valenciennes/France.
  • Breuer, M. (2016). The Use of Online Platforms in the Fight against Black Market Sale of Football Tickets – Empirical Evidence from Germany. Trends in Business Communication 2016. March 11-12. Kufstein/Austria.
  • Breuer, M. (2016). Lebensläufe im Sportmanagementarbeitsmarkt – eine exemplarische Untersuchung im deutschen Profifußball. 20. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie. May 13-14. Tübingen/Germany.
  • Breuer, M. (2016). Professional Careers in the Sports Management Labor Market – Empirical Results from the German Bundesliga. 24th EASM Conference. September 7–10. Warsaw/Poland.
  • Breuer, M. (2016). Public Promotion of Sport – Pros and Cons from an Economic Perspective. The II International Scientific Conference “The State and the Economy – Contemporary Challenges”. December 1–2. Zielona Gora/Poland.
  • Breuer, M. (2017). The Impact of the Coach and the Team Selection on the Performance of Football National Teams – Empirical Evidence from FIFA World Cups 1994 to 2014. 13th International Conference of the Western Economic Association. January 3-6. Santiago de Chile/Chile.
  • Breuer, M. (2017). E-Sport – mehr als nur ein Hype? 10. VSD-Sportplatz in der Metropolregion Rhein-Neckar. May 3. Heidelberg/Germany.
  • Breuer, M. (2017). Fußballclubs im Spannungsfeld zwischen gesellschaftlicher Verantwortung und fortschreitender Internationalisierung. 21. Jahrestag des Arbeitskreises Sportökonomie. June 30-July 1. Düsseldorf/Germany.
  • Breuer, M. (2017). E-Sport – Role Model for Traditional Sports or just Another Hype? 17. Hamburger Symposium Sport, Ökonomie und Medien. September 4-5. Hamburg/Germany.
  • Breuer, M. (2017). Manipulation im Sport. Vortrag beim Kaminabend der Deutschen Olympischen Gesellschaft. 17.05.2017. Heidelberg.
  • Breuer, M. (2017). Sport und Medien = Sport mit Medien? Vortrag beim Sportbund Pfalz. 28.09.2017. Kaiserslautern.
  • Breuer, M. (2017). Internationalization of the Global Sports Market. Vortrag beim 1st  Heidelberg Congress on Internationalization in Sports. 24.10.2017. Heidelberg.
  • Breuer, M. (2017). E-Sports & Gamification. Teilnahme an der Paneldiskussion im Rahmen des 22nd ENAS Forum. 06.11.2019. Trient (invited speaker).
  • Breuer, M. (2018). Corruption in Sport Organizations – A Structural Problem? Michigan State University International Law Review 2018 Symposium. February 23. Michigan/USA.
  • Breuer, M. (2018). Multi-Club Ownerships – An Algebraic Approach to Discuss Threats for Sport’s Integrity. 10th ESEA Conference on Sports Economics. August 29-31. Liverpool/UK.
  • Breuer, M. (2018). Korruption bei der Vergabe von Sportgroßveranstaltungen – eine Analyse am Beispiel der FIFA. 18. Hamburger Symposium Sport, Ökonomie und Medien. September 3-4. Hamburg/Germany.
  • Breuer, M. (2019). Esports Coverage in German Media – an Indicative Study. 12th Summit on Communication and Sport. March 28-31. Boise/USA.
  • Breuer, M. (2019). Die Rezeption von E-Sport in den deutschen Medien – eine indikative Untersuchung. 23. Jahrestag des Arbeitskreises Sportökonomie. April 25-27, 2019. Jena/Germany.
  • Breuer, M. (2019). Die Rezeption von E-Sport in den deutschen Medien – eine indikative Untersuchung. 15. Forschungskolloquium der SRH Hochschule Heidelberg. July 24. Heidelberg/Germany.
  • Breuer, M. (2019). Traditional Sports vs. Esports – A Property Rights Theory Based Market Analysis. EASM Virtual Conference 2020. September 22, 2020. Online Conference.
  • Breuer, M. (2019). Die Ökonomie von virtuellen Sportarten, Vortrag beim Netzwerktreffen „Virtuelle Sportarten – Ein Einblick in die elektronische Sportartensimulation“. 21.05.2019. Heidelberg.
  • Breuer, M. (2019). E-Sport – Chancen und Risiken für Sportvereine. Vortrag bei der Thüringer Sportämterkonferenz. 23.05.2019. Eisenach


Public media contributions

Print

  • Breuer, M. (07. November 2015). Es werden weitere Skandale ans Licht kommen. Wortinterview zur Vergabe der FIFA WM. (Rhein-Neckar-Zeitung)
  • Breuer, M. (02. Juli 2016). Deutschland ist der Favorit. Wortinterview zur anstehenden Fußball Europameisterschaft. (Rhein-Neckar-Zeitung)
  • Breuer, M. (11. August 2016). Noch immer in einer Nische. Wortinterview zur wirtschaftlichen Entwicklung des E-Sports. (Ruhr Nachrichten, Ausgabe Dortmund)

Radio

  • Breuer, M. (Juni 2016). Campus Report zur Frage nach dem Zusammenhang zwischen Teamstruktur und Erfolg von Nationalmannschaften (im Vorfeld der EM 2016). (Radio Regenbogen)
  • Breuer, M. (August 2016). Campus Report zum Thema Doping und Manipulation im professionellen Sport. (Radio Regenbogen)
  • Breuer, M. (August 2016). Campus Report zum Thema E-Sport. (Radio Regenbogen)
  • Breuer, M. (11. November 2018). Sportgespräch "Zukunft des E-Sports". (Deutschlandfunk, Moderation: Marina Schweizer)
  • Breuer, M. (August 2019). Campus Report zum Thema E-Sport. (Radio Regenbogen)

TV

  • Breuer, M. (17. November 2016). Zur Sache: Interview zur wirtschaftlichen Situation des 1. FC Kaiserslautern. (SWR RP)
  • Breuer, M. (29. August 2017). Interview zu Managementkarrieren im Profifußball. (RTL Regional Mannheim)
  • Breuer, M. (05. Juli 2020). Sportschau: Interview zum Thema E-Sport bei Olympia. (ARD, Thorsten Poppe)
  • Breuer, M. (16. Juli 2020). Sport inside: Interview zum Thema E-Sport bei Olympia. (WDR)